jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Friday, October 31, 2008

fakta atau auta

1. Tahukah anda apabila 350ml air yang
diambil dari sinki dan kemudiannya
dituangkan ke dalam cerek yang
mengandungi 150ml air suling dan
dibiarkan terdedah kepada nyalaan
api bersuhu 100 darjah celcius akan
menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Percayakah anda yang air sirap
merupakan salah satu bahan asas
dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini
kerana kajian telah dibuat, seorang
pembina helikopter memerlukan air
sirap untuk menghilangkan keletihan
semasa membuat helikopter, tanpa air
sirap mungkin helikopter tersebut
tidak dapat disiapkan.

3. Sebuah kereta yang dipandu selaju
220 km/j tidak akan dapat memotong
kereta yang dipandu selaju 40
km/j sekiranya kereta-kereta tersebut
dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy ,
jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu
dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem
La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini
pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah
kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh
dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta
700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama
digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu
cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga
digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet
ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain
kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk
menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila
diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori
oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya
benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa
ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh
menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun
telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer
daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun
tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang
burung mempunyai alamatnya yang tersendiri
sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng
adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari
segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang
yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng
apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus
tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi
mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah
kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya
selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung
tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta
dunia ialah Orang Utan.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat
jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita
akan mengalami satu tindakbalas yang berupa
kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai
ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam
yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca buletin ini
telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku.

LAwAK keR


SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?

DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum,lembu tu terajang aku. Nasib baik tak mati.

============ ========= ========= =====



SAM: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?

DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit

============ ========= ========= =====



SAM: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas? Mana kau tau dia mati lemas?

DOL: Sebab aku bela ikan emas. aku jumpa ia mati dalam air!

============ ========= ========= =====



SAM: Semalam aku nampak hantu!

DOL: Uih! kau terkejut tak?

SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejur tengok aku.

DOL: Mana kau tahu?

SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam

jer....

============ ========= ========= =====



SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa

masin?

DOL: Gula dah habis!

SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?

DOL: Kan aku kata, sebab gula dah habislah

============ ========= ========= =====



SAM: Aku tengok kau beberapa hari ini

"candle

light dinner" dengan bini kau, mesti dia suka.

DOL: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil

elektrik, api rumah aku dah kena potong!

============ ========= ========= =====



SAM: Aku ada AIDS? mana ada...

DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni

ada

aids. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada

aids,

kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah

tahu...

============ ========= ========= =====



SAM:Dol, aku dengar bunyi batuk kau makin

teruk!

DOL: Iya ke? kalau macamni aku kena

banyak

berlatih agar dapat batuk dengan lebih baik

lagi.

============ ========= ========= =====



SAM: Dah dua kali perompak yang sama

datang

merompak kedai kita.

DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau, jangan

pasang signboard "SILA DATANG LAGI"


CikGu SenGal....


satu hari di tadika.....

Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid
: Nampak cikgu.
Guru tadika
: Pen ada kan ?
Murid-murid
: Ada cikgu.

Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen itu
ke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..


Guru tadika
: Anak-anak,nampak tak pen?
Murid-murid
: tak nampak cikgu.
Guru tadika
: pen ada tak?
Murid-murid
: tak ada cikgu.
Guru tadika
: Anak-anak nampak Tuhan tak?
Murid-murid
: tak nampak cikgu.
Guru tadika
: Tuhan ada tak?
Murid-murid
: tak ada cikgu.

Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu dia pun mengangkat tangan...


Amin
: Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika
: Boleh,mari ke depan.
Amin
: Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid
: nampak.
Amin
: cikgu ada kan ?
Murid-murid
: ada.
Amin
: Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?
Murid-murid
: tak nampak.
Amin
: cikgu ada otak tak?
Murid-murid
: tak ada.
.

Padan muka cikgu


HATI-HATI KETIKA MEMANDU.....SAD ST0RI T0 SHARE


Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit," kata Julia lembut sambil membetulkan pakaian Ahmad. Ahmad tersenyum memandang isterinya.
"Cantik isteri abang hari ni," Ahmad mencubit pipi Julia lembut.
"Ayah, ayah, cepat la yah," Liz dan Lin meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung.
"Yelah, yelah, ayah dah siap ni." Julia hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja.
"Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?"
"Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang." Ahmad berkata kepada isterinya tercinta.

Perjalanan daripada KL ke Teluk Intan mengambil masa lebih kurang 4 jam. Liz dan Lin dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan isterinya, Julia. "Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung," Ahmad berkata dalam hati.

Sedikit demi sedikit Ahmad menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Ahmad semakin seronok. Ahmad dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut.Ahmad cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Ahmad masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

"Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?" tiba-tiba Julia terjaga dari tidurnya.
"Tak ada apa la sayang, rileks... cepat sikit kita sampai kampung nanti"
"Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa.... jangan laju sangat bang, Julia
takut." Julia cuba memujuk Ahmad supaya memperlahankan kenderaannya.
"Rileks Julia, tak ada apa-apa," Ahmad terus memotong bas ekspres di depannya tanpa was-was.
"Haaa.. kan , tengok. Tak ada apa-apa kan ?" kata Ahmad setelah berjaya memotong bas ekspres tadi.

"Sudah la tu bang."
"Ha... tu ada satu lagi bas ekspres. Julia tengok abang motong dia aaa...." Ahmad terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai.. Ahmad terus membelok ke kanan untuk memotong dan....di depannya tersegam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan..... BANG!!. |



"Julia....bangun nak," sayup-sayup terdengar suara emaknya.

Julia membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ.

"Mana abang Ahmad mak? Macammana dengan suami saya, mak? Liza, Linda....mana anak-anak saya mak?" Bertubi-tubi Julia menyoal emaknya. Julia tak dapat menahan kesedihannya lagi. Julia menangis semahu-mahunya di depan emaknya.

Emaknya memandang Julia tepat-tepat.
"Macamana dengan suami Julia mak, abang Ahmad?" Julia masih terus menangis.

PANGGG!!. Kepala Julia ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Julia terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu?
"Banyak la engkau punya suami! Muka dahlah tak cun, study pun malas, kerja pun takde, ada hati nak berlaki. Apa punya anak dara la kau ni??Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang! Asar pun dah nak habis!" emaknya terus merungut sambil berlalu keluar....dan Julia tersengih keseorangan. ..Rasa macam nak masuk dalam tin biskut!



Moral cerita: Solatlah asar terlebih dahulu sebelum dipelempang oleh ibu
PesTa MakAn- mAKan




Pesta mkn-mkn ini djln kn pd taun lepas.....ari ngan masa terl0pa c0z time tuh ins0mia...gempaq si0t my 2nd br0ther wedding...K0mpang diimp0rt si0t...nm gr0up terlupa pLak... Br nk p0m0te,....huhuhuhuhuhu
aNuGeraH......



aNak itu AnugeRah....Mmg AnugerAh...Bkn senanG w00 Nk dapaT anak...Tis is My 1st anak Buah....very da sayang La At dis minah.....ini Lah Permata Bg PasaNgan SoMi Isteri FakruzaKi &Rahayu(Bt0i Ke X Bt0i aKu eja NAma abg Aku nih)....Tis Minah als0 Jd permata bg My mum N mY dad sehIngga i Sendiri terPinGGir....s0b...s0b....akU Insan TerPinggir Di PinGGiran Seni....By Da way,Sister Lang Luv U Faqihah Humairah...Gr0w Up jd Anak S0lehah yuk...Xs0lehah sister LAng tenyeh Kat batu guling.... mUahahahahahha....sisteR lang tuh...Bajet Muda Lg la Tuh... :))

Thursday, October 23, 2008

HasI reKa Seni 0leH peLajar UITM sHaH Alam

HaSIL KRAFtANGAn 0leH PELAjAR UiTM sHAH aLAM



1:AYAm jANtAN bERk0K0K 24 jAM

YElAH...MN LA AYAM JAnTAN nI PkAI jAM kAN....yG DIA tAU bERK0K0K jELA


2:KALA JENgKING yG sEDANGkAN aMALKAN dIET yG eKSTREm

kALA jENGkING nI K0NP0M gURL...sBB tUH rAMPING gILAK jA


3:KEnTANG g0RENG YG DISALUT S0S BLAcK PEPER

REkAAN yG pALING KREAtIF yG pNAH dIHASILKaN 0LEh STuDENT UITM SeTAKAT iNI....AMAT BERbAkAT dLM bIDANg PENgHASIlAN sEnI

4:sENI tELuR DIbELAH tANGkUPKAN

SEnI INI yG aMAT rUMIt dLM pENgHASIlANnYA...MEMErLUKAN kEtElITiAN sERTA dEDiKAsI yG AmAT tINggI daN jITU...mEMERlUKAN sEMANgAT sAInG Yg AmAT TINggI dLAM pEMbABitAnnYA..

kembaran "m0ng" yg agak sengal2 0t0t....
>>>>>DARI KIRI KE KANAN>>>>>
    • MENG0M=MNGIKUT HIERAKI KUARGA nG0M bERPANgKAT kAK nGAH...mENG0M dILAHiRKAN dLM bULAN 0g0S nI AGAK xKETAHUAN 0RGNYER...iNI kERANA mS ZMN2 kUN0 dIA TELAH DIBERI LATIHAN kAWAD bERDURI KAk l0NG nYA iAITU m0NGEK(kANAN sEKALi) smbil BerlaTih S0pran0...H0bi dimasa Lapang Ialah Mngira Jumlah Taik KAmbing Yg diHasilkan 0leh Kilang Cik Aminah Sdn. Bhd Yg terLetak Di seberanG jalan....

    • MengaL=BerpangKat KaK Chik(Bt0i ke x,pun Xtau)....DiberAnakan Pada Bulan September...AgaK peMalu 0rg Nya tetApi AKAN bERUBAH SIFAT APAbILA tERnAMPAK kAMErA kERANA KAK cIK sAYA nI AGAk GiLA p0SEN....(sAPA2 yG kNAL mN2 t0KEy AGEnSI m0dELInG bLH lA mBEK Si MEnGAL nIH)....aSEt pAlING mAHAi YG dIAnUGERaHKAN pD SI MENGaL iNI iALAH PIPI nYA yG mERAh BERgELAPAn(sITI nURhALiZA pUN xLEH cELEn NI)aPAbILA dItANYA aPAkAh RAHSia PiPi mERAH aNDA,jWB SI mENGaL iNI iALAh CIlI PaDI yG dITENyEH )LAH mNG0M pD zMN sUKA rIA......

    • m0NGEk=bEpAnGKAt bESAR...(mCM gILA kUASA la)KAK l0NG....0TAI nIH...RESPEct....rESpECt.....dI tERlAHIRkAN pD bLN jaNUARI( m0NGEK,aPSAl kUAR aWAi SNgAT,bR nK tAKE 0bER p0SItI0N)....cita2 BeliaU adalah uTk menJadi se0Rang GuRu Yg berKaliber(KaliBer KuRang,Tali KAbel Bnyak La)....ini KeraNA BeliaU selAlU MenTAlbiah Kan M0ngek DaN MengaL(Mcm Upin Ipin Plak)...Agak S0pan Santun 0rgnya Apabila Mngadap Kamera...Mngunakan Istilah DiNa MalaysiaN id0l 1>>>Malu Tapi Mahu...(Jgn Mare Ek M0Ngek :-*
Itulah serba Ringkas Ringkasan Yg dapat saya ringkas kan Daripada ringkasan2 ygterdahulu Yg diringkasan kan 0leh Nenek M0yang ringkas Mngenai asal Usul M0ng....M0ng ek...bkan b0ng....sebut btol2 M0NG!!!Ya Pandai...Claps ur head 4 Ur selF...

MekAseH!!!!!!!

i Luv U all Gurl.... :-*

MY BIRTHDAY CAKE GIVEN BY M0NGEK...LUV U GURL

pada 2/8/2008 jam 1.30petang, Bertempat di masjid jamek,member gua iaitu hasni tlh belanja gua mkn ikan bakar....waduh....waduh...rsnya enak bangat....lupain mau menangkap f0t0nya...maaf ya....asyik bangat gua mkn ikan itu l0r....after dat,gua ngan hasni lagi jalan2 di mall klcc(walaupun kant0r gua disebelah ya)..buat cuci mata ya....after dat,i g0 back t0 my kant0r....then suddenly she cames t0 my 0fis with0ut telling me and she br0ught s0mething........taraaaaaaa!!!!!kek c0klat yg sedap dr secret resepi.....nama kek ni lupa la sbb terlampau khusyuk menikmati.....nk nyala kan lilin kang takut kn sembuq ngan pemadam api....kes naya tuh.......apa2 pun,thanks has f0r dat cake :-*

Monday, October 20, 2008

CHAPTER 1

Nice Love Story to Share:x

He met her at a party. She was so outstanding, many guys chasing after
her, while he so normal, nobody paid attention to him. At the end of the
party, he invited her to have coffee with him, she was surprised, but
due to being polite, she promised.:"/>

They sat at a nice coffee shop, he was too nervous to say anything, she
felt uncomfortable, she thought, please; let me go home.... suddenly he
asked the waiter. "Would you please give me some salt? I'd like to put
it in my coffee." Everybody stared at him, so strange! His face turned
red, but still, he put the salt in his coffee and drank it.:"/>

She asked him curiously; why he had this hobby? He replied: "when I was
a little boy, I was living near the sea, I liked playing in the sea, and
I could feel the taste of the sea, just like the taste of the salty
coffee. Now every tim e I have the salty coffee, I always think of my
childhood, think of my hometown, I miss my hometown so much I miss my
parents who are still living there". While saying that tears filled his
eyes. She was deeply touched.:((

That was his true feelings, from the bottom of his heart. A man who can
express his homesickness must be a man who loves his home, cares about
home, and has responsibility for his home. Then she too started to
speak, spoke about her faraway hometown, her childhood, her family. That
was a really nice talk, a beautiful beginning of their story.(*)

They continued to date. She found out that he actually was the man who
met all her demands; he had tolerance, was kind hearted, warm, careful.
He was such a good person but she almost missed him! Thanks to his salty
coffee! Then the story was just like every
beautiful love story, the
princess married to the prince, and then they lived a happy life... And,
every tim e she made coffee for him, she put some salt in the coffee, as
she knew that?s the way he liked it.

After 40 years, he passed away, left her a letter which said: "My
dearest please forgives me, forgive the lie of my life. This was the
only lie I ever said to you---the salty coffee. Remember the first tim e
we dated? I was so nervous that tim e, I actually wanted some sugar, but
I said salt instead. It was too embarrasing for me to take back so I
just went ahead I never thought that could be the start of our
communication! I tried to tell you the truth many tim es but I was too
afraid to do so as I had promised never to lie to you about
anything...Now I'm dying, I'm afraid of nothing so I am telling you the
truth: I don't like salty coffee, what a strange bad taste.. I have had
to take the salty coffee for my whole life with you and never had to
feel sorry for it because I did it for you.

Having you with me is the biggest happiness in my entire life. If I
could live a second tim e, I'd still want to know you and have you for my
whole life, even if I if had to drink salty coffee again". Her tears
made the letter totally wet.:((

One day someone asked her: what's the taste of salty coffee? It's sweet.
She replied. Love is not to forget but to forgive, not to see but to
understand, not to hear but to listen, not to let go but to HOLD ON .
Don't ever leave the one you love for the one you like, because the one
you like will leave you for the one they love.:x

Wednesday, October 15, 2008

mem0rable satey>>>>>




p/s.....this sate are n0t 4 sale dude......bkn utk dimkn hnya la tuk hiasan....sate yg bnyak kenangan nih.....huhuhuhu...miss u sate even u are in my pewut n0w...

Tuesday, October 14, 2008

perc0baan pertama berbl0g

dunnu wat t0 write..
dun have aby ideas at tis m0ment0....
blu...blu...blu...
ideas..plz c0me !!