jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Thursday, April 16, 2009

da next gaban in making

tarikh ari ni 16.04.2009 jam 2.48.my dear kat negara2 eropah yang mn 1 xtau la,aku konpom sedang lena diulit mimpi berselimutkan selimut lima enam inci untuk mengelakkan daripadabertukar menjadi orang salji.

pagi tadi,sewaktu aku membuang sampah sementara akak eni(housemate aku) memanaskan enjin keteny,aki ditegur oleh makcil landlord aku.ny0nya la landlord aku.dia dalam umah aku luar umah dekat pagar borak2 terpekik2 pepagi buta.agak zalim kan.tp aku xpeduli semua itu...muahahahahaha.dia berpesan kepada aku agar aku hati2 berjlan kaki ketika lalu di bawah jambatan yang menjadi tempat aku berjalan dr lrt pandan indah ke umah aku(akan daku snapkan gambarnya).aku tanya mengapa auntie(nada paling manja).dia kata anak dia kena rompak ari selalsa lalu.perompak itu memeluk anak lelaki auntie dr belakang dan mengetuk2 kepala anak auntie itu.seriyes shit...aku xrasa lawak.aku dh rasa seram n memikirkan bagaimana kah caranya aku nk balik petang sat g.anak auntie itu bernasib baik kerna perompak itu melarikan diri coz terperanjat disebabkan kehadiran sebuah kereta yang kebetulan lalu di bawah jambatan itu.auntie itu mengatakan per0mpak itu bermotosikal.lagi sekali seriyes shit....naik moto tuh...

aku menalipon mak ku dan mengkabarkan berita itu.niat bukan nk menambah kegusaran tetapi nk mendapatkan infomasi.mak kata berselawat,baca surah Qursi n surah aku dah lupa nama surah itu.mak pesan lagi time balik karang jgn asyik pandang depan saja.pandang belakang sama.akan aku ikut nasihat itu tetapi bab nk membaca ayat Qursi itu,aku mohon maaf.aku fail sbb aku hanya dapat ingat separuh aje.sungguh loser kan aku..aku hanya membaca satu doa yang emak penah ajar secara x langsung kepada aku ngan adik2 aku.mengapa aku kata secara tak langsung?sbb emak ku mengajar kami doa itu dengan bernyanyi surah itu setiap ari.dan kami mendengarnya setiap ari dan secara x langsung apabila emak menyanyikan doa itu,kami akan sing along sekali.emak ku mengajar kami menghafal doa melalui nyanyian dan diulang sehari2.sbb itu la aku boleh mengingatinya..malah,emak akan membaca surah2 Al-Quran kepada si budak kecik itu,Faqihah Humaira sebelom budak itu tido.emak hanya berkata begini:humaira,mai tok baca doa kat telinga cepat.dan si humaira akan pergi ke emak ku dan menadahkan telinga nya untuk mendengar doa2 yang didengdangkan oleh tok nya.

dulu,sebelom aku melangkah kaki berkerja di kolompo,sebelom tido,aku akan bersalam dengan emak ku meminta maaf dan mengucapkan selamat malam.amalan itu aku berlajar dari adik ku yang bongsu,sungguh malu kan.tp x mengapa..kami saling ajar mengajar.

akan ku siapkan senjata untuk menghadapi kemungkinan perompak itu akan datang.tp2,mintak2 xlah..otak aku sudah mampu membayangkan imijinasi yang amat dasat2....huhuhuhuhuhuhu...mintak2 la di jauhkan,....

Amin....

2 comments:

  1. ui, membahye... sila beli motor atau kete cepat... nak pinjam motor acik dak??

    ReplyDelete
  2. muleh...muleh....kalo nk bagi cantik bergaya kasi la JET tuh...muahahahahahahahahaha

    ReplyDelete

ai lebiu la