jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Friday, April 24, 2009

sepi itu indah

penah tak kamo merasakan yang kamo adalah seotang manusia yang sangat loser?
ya...
aku penah merasa dan ketika ini aku sedang merasakan nya.
dari pagi smpai sekarang aku masuk kerja,aku hanya merenung komputer dia dalam sebuah opis yang kecil molek tanpa mendengar suara-suara manusia yang lain.
sungguh bosan kan jikalau kita berkerja berseorangan?
makan seorang
duduk bergosip seorang
masuk toilet seorang
mekap seorang

sungguh membosankan!!

tapi aku hanya mampu bersabar.
kerja-kerja kosong yang aku mintak dan apply selama ini semua tak mengena
mungkin aku harus mandi bunga
mandi bunga melur
bunga ros
bunga tulip
bunga kertas
bunga raya

semua bunga kecuali bunga taik ayam dan bunga tayar.
sungguh merbahayakan.

pendapat orang mengatakan kita harus berkerja menggunakan keihklasan
dan berkerja didalam bidang yang kita suka

dulu aku sangat ikhlas berkerja
aku akan datang kerja awal dan balik lambat
kwn aku bertanya kenapa aku buat overtime walhal tidak mendapat bayaran
aku menjawab"tidak mengapa,aku ikhlas"

itu jawapan aku untuk 12 bulan yang dahulu.
bila masuk usia setahun aku berkerja,aku mula rasa bosan
aku mula rasa dipergunakan.

aku ingin mencari perkerjaan yang sesuai dengan aku
seperti penari
bukan penari kelab malam
penari poco-poco
sungguh bergaya bukan

2 comments:

  1. alaa sian kat lotti sorg2 ye meh2 mkn cekodok ngn rizz wakkaa

    ReplyDelete
  2. cekodok...
    peberet...
    i like it
    rizz,kasik adress nk g tapau cekodok

    ReplyDelete

ai lebiu la