jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Tuesday, May 12, 2009

x~perkara-perkara paling "cool" yang pernah saya lakukukan

aku rasa perkara-perkara yang bengom tapi paling cool yang pernah aku lakukan banyak...time kocik-kocik dulu mana nak tau benda2 bahaya ke tak...yang penting,kita enjoy!!!
  1. pernah kaco jiran sebelah umah daten sampai dua2 ekor naik tensen...cara mangacau ialah dengan mengikut kemana saja akak ngan abang tuh pergi sambel naik beskat.sapa suh daten lam taman..kang kn kaco(*time darjah 6)
  2. penah nk hawen adik( baling) kat bawah bukit sbb adik ngada2..nseb baik tak jatuh.kalo tak naya aku(*time ni darjah 6 dan cepat marah)
  3. pernah cucok muntut mak aku ngan pen.tetiba terigin nak tengok bagaimanakah reaksi emak aku apabila buntotnya tercuck pen.cara-cara nya ialah aku pegang pen tuh atas kusyen pastuh tunggu mak aku duduk.mak pulak terus duduk tanpa tengok bawah.apa lagi melompat la omak eden apabila tercucuk..aku ngatkan aku kn makan penampor dh time tuh.tp mak aku buleh cakap abes koyak seluar emak pastuh smbung sembang.
  4. jatuh pokok sebab nak elak beruk..eh,bukan..beruk tuh x buek apo pun..tuan punya beruk yang mcm beruk tuh ha...ada ker dia suh berok tuh gigit saluran airteh aku.apa lagi,aku buek skil terjunan berirama la..sekali gedebuk jatuh kat tepi longkang.idung aku terhantuk kat tepi longkang.lari2 balik umah,guling2 atas katil tahan sakit pastuh tepuk dahi sebab terlupa mcm mn keadaan muka aku time idung berdarah.adakah aku tetap kool apabila idung berdarah..
  5. hanya tahu idung herot apabila ditegur oleh ayah.ayah tegor mcm ni"eh,idung loti herot la"dan aku hanya mampu berlari ke cermin dan berkata,a'ah..idung herot..mesti akibat jatuh pokok time darjah 6 dulu dan pada masa ayah tegur aku berusia form 5.
  6. jagoan datang lambat ke kelas fardhu ain sehingga kan ustazah dengan selamba jerk berkata seorang bapa murid baru,"depa ni memang rajin datang lambat".balik awal aku pon jagoan..terharu aku.tak sangka aku popular sebab datang lambat ari-ari.
  7. nama kena panggil dengan cikgu kaunseling bersama-sama dengan budak-budak yang ternakal di sekolah yang kesemua nya lelaki dan hanya aku seorang sahaja pompoan..YA!!!aku adalah ketua mereka.sila respek aku.
  8. pernah kena halau keluar kelas akibat berkata dengan muka cun nya,cikgu xpayah la belajar.apabila kena halau aku selamba bangang je kata ala,cikgu melawak pun xbuleh ka..akibat tindakan aku itu,1 kelas kena halau keluar...muahahahahahahaha x_x
  9. pernah tertido masa 1stdate( time bodo-bodo cerdik dulu) dan membiarkan si lelaki itu bercakap seorang .sbb tak tahu apa best nya date bersama-sama seorang lelaki yang di gelar pacar..time tuh aku pun tak tau berpacaran tuh mcm mana...muahahahhahahahahaha
  10. pernah kena cop dengan doktor ambel dadah sebab aku cakap merapu.alkisahnya aku amat takut jpe doktor dan aku terpaksa jpe doktor sbb nak buat medical chek up.aku heret mak masuk sekali dan memberi amaran kat mak aku,kalo dia tak nak teman aku,aku tak nak jpe doktor.kebetulan puladoktor tuh kenal arwah tok ngan tokwan aku.dia tnya aku arwah tokwan aku meninggal selang 6 bulan selepas tok aku ka.aku mengiyakan kan saja sambil berkata"arwah tok n tokwan saya kan romeo n juliet.mana boleh pisah2". n aku kn cop ambel dadah sbb cakap merapu.
  11. pernah tersedut gam gajah kerana kekreatifan yang tak mengenal bahan.hajat di hati nak buat belon.terlebih pandai suda,aku menggunakan gam gajah.time nak tiup gam tuh,aku tersedut bau gam tuh....oooohhhh....aku berjumpa syurga duniawi.aku buat kerana sains ya.
itu saja yang mampu aku ingat

2 comments:

ai lebiu la