jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Friday, July 24, 2009

back to sekolah

tetiba aku rasa aku ingin kembali ke bangku sekolah.bangku sekolah rendah dan sekolah menegah.aku rasa aku kurang memori tentang sekolah rendah.kebanyakkan memorisekolah menegah di mana good gurl turn to back gurl.heh..naseb madame suppiah dan en.mukhtar tak tahu perangai hantu aku dulu.tapi,hantu2 aku berjaya jugak melangkah ke unibersiti kan.hehehe clap my finger just like that betui la...

darjah 1 dan 2 aku sekolah dekatperak.sekolah rendah bota kanan.masa pendaftaran,mak bapak aku tak bawa aku pi daftar sekolah.acik(my 2nd bro) yang bawa aku pi daftar.mula-mula aku heran jugak.acik nak bawak aku pi mana dengan pkai baju kurung putih kain sarung biru yang langsung takhot neh.pastuh naik bas tambang pi sekolah.sampai sekolah,acik daftar aku masuk kelas,aku hanya duduk dediam kat meja aku.usha kiri,tengok ada budak mak dia kat sebelah.wuhuuuu...omak belajor sekali abc ngan anak.hehe...usha kanan,nah...ada budak wat pilem industan guling guling atas tanah, nak balik!!nak balik!!!haha..sadis betui.aku hanya mampu buat muka blur sepanjang ari dan tatkala balik dari sekolah,aku terus tnya mak aku,td aku pi mana.mak aku cakap aku kena masuk sekolah dh.heh...nampak sngat aku spesis lambat tangkap.heh.

darjah 1,aku agak penyengap dan pendiam.memudahkan untuk menjadi sasaran buli.huh.aku ingat lagi nama si pembuli aku tuh.noor asyikin anak tentera.dendam kesumat betoi tatkala dia menyebabkan koleksi tiket bas aku kena rampas dek cikgu.rasa mcm nak cabut ja gigi ronggak dia.dh la kaki pau duit aku.aku yang malas nak bersonggeh hanya bagi la.then,aku cerita la kat mak aku yang si anak tentera ni rajin kibab duit aku.mak aku bg idea bernas dan aku hanya melakonkan nya.mak aku suh aku bagi separuh duit dengan abang aku.separuh kat aku.bila time rehat,konpom2 duit separuh yang ada dkat aku abes kan.bila anak tentera tuh mintak aku ngan muka tak bersalah kata duit aku dh abes.mak aku bg sket je ari ni.sejak ari tuh,anak tentera gigi ronggak tak mintak dh duit kat aku.heh

aku sekolah rendah versi aku sekolah menngah amat berbeza,sekolah menengah aku amat la hyper terlebih aktif.aktif menyakat cikgu2.sebab tulah,aku menolak cadanagan mak aku aku untuk menjadi seorang cikgu.aku akut anak murid aku akan membuli aku.heh...apa nak boek.hukum karma kan.form 1-aku daftar seorang gak.buat tawar menawardengan cikgu tentang yurna. apa yang aku rasa aku tak patut bayar,aku cakap kek cikgu.dh serupa ngan pasaq malam aku buat.time aku skolah form one,bulan puasa.aku time tuh buleh la di ibarat kan mcm budak nerd sket.heh.turun dr bas sekolah nak berjalan masuk ke pagar sekolah.ribut xdak,angin xdak.aku buleh terpeleot jatuh tersungkur cium jalan tar depan sekolah jiran aku.heh.memalukan.yang paling sadis,sebelah kasut sekolah aku pun terpelanting.aku bajet masuk dalam longkang dh.heh,nseb baik selamat.ada budak cina gurl hulurkan kasut aku kat aku.malu tok sah nak cakap tapi aku rasa aku ni di anugerahkan dengan muka tembok kot.aku bangun gabus2 baju pkai kasut terus ke pagar sekolah mcm biasa walopon time tuh bnyak mata-mata yang melihat aku.like nothing happen.heh

form 2.aku bertauliah sket.baju pun dh setart pkai kemas.perngai pun dh setart berubah.dr yang x bbanyak ckap,aku berubah jadi banyak cakap.smpai penin kawan2 aku nak melayan.aku kena halau kuar kelas,kena cubit dekat perut smpai berbirat dengan penolong petang,ponteng sekolah walopon tinggai 5 menet nak balik dan aku rasa ponteng sekolah itu langsungtakbest.di ulangi langsung tak best!!!

waaa...aku wendu zaman sekolah.agak2 ada tak sekolah menegah yang nak mbek aku lagi...capek dehhhh

4 comments:

  1. sy x nk sekolah balek...mals..hehe ;)

    ReplyDelete
  2. acik memang baguih kan??? Hak hak hak hak hak

    *Harus neh puji laki sendiri... Hahahahahahah

    ReplyDelete

ai lebiu la