jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Friday, July 3, 2009

SEKALI LAGI AKU TAK RETI NAK BERTAJUK
(eh..eh..pesal hurup besaq semua neh)

nak berceritera sebentar nih.
betul-betul terjadi.
realiti kehidupan.
yang betul-betul terjadi..
begini al-kisahnya.

semalam,aku ngan cik seman kami berduet on da way nak pi leisure mall cheras.macam biasalah,kolompo kan jammed tetambah lagi time waktu balik kerja.so,banyak la kete ngan moto(op kos la)then,,,tetibaaaa.....................................(saspen nih) aku ternampak seorang penunggang motosikal jatuh..di seberang jalan.aku tunjuk tangan ke arah motosikal jatuh tuh,nak bg cik seman tengok.then,ampa tau apa terjadi.elok-elok ja penunggang motosikal tuh jatuh(tak pasti jatuh sebab apa,tp yang tau,dia tak la bawa laju sangat,gamaknya tergesel dengan kereta kot.then keadaan dia jatuh dalam keadaan melintang),ada sebuah kereta langgar moto penunggang tuh,berpusing moto tuh!!!aku sah-sah menjerit tak hengat dunia.si seman dah slow kan kete..yang aku hangin nya,kete yang langgar penunggang moto tuh smpai kan berpusing 360 darjah,haram tak berenti!!!!dia just kan slow kete,pandang belakang and terus blah ja....eeeeee....berbulu aku tengok.bukan nya nak berenti..dia wat derk je..andai kata kat tangan aku da lastik,dh lama aku lastik pala dia..then,xder orang pun nak membantu..terkocoh-kocoh la mamat tuh bangun senirik angkat moto senirik..alahai...siannya.menurut kata si seman,kat kolompo ni nak menolong kena tngok sapa mangsa dia.kalo india jatuh,cina ngan melayu tengok je.same goes when india ngan cina jatuh.aku tak tau la betul ke tak.bagi aku la,tak payah tengok bangsa la..kalo sesama bangsa pun tak nak bantu membantu...

aiceh..ke mana ilang nya slogan malaysia muhibah nih.propaganda ke?

(peristiwa itu berlaku pada 2.07.2009 tetapi hanya dapat di post pada ari ini)

2 comments:

  1. monkey:aku gabra time tuh..bajet nak jadi superman tapi lupa pkai spedo kat luar...ahaksss...aku gagal dalam mengingati number sebenarnya cik lupi ditambah dengan kerabunan yang tidak di akui ini

    ReplyDelete

ai lebiu la