jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Wednesday, August 26, 2009

mari balajarr akaun

jom kita belajar mengakaun perbelanjaan
sempena ari raya ini:
rm
  1. kuih raya ( 2 balang setakat ini dn bakal ditempah again)= 46.00
  2. baju raya(bajet2 jerk) 100.00
  3. tiket bas balik kampong(kak una ngan acik balik baling ka raya ni?tumpang boleh...muehehehehe(*giler mahai tiket bas) 71.60
  4. duit raya mak 50.00
  5. duit raya ayah 50.00
  6. duit raya udin 10.00
  7. duit raya husna 10.00
  8. duit raya adik 10.00
  9. duit raya sepupu(nseb baik da 3 je yg tocik lg):abang 1.00
  10. angah 1.00
  11. atin 1.00
  12. duit raya humaira (akan di konsiderkan)
  13. part ni yg nak mengalir ayaq mata nih:duit raya tuk anak pupu yang keje buek anak yo:
  14. anak kak syida:2 orang 2.00
  15. anak bang pit(sorang.dlm perut x dikira yo) 1.00
  16. anak kak wa( 3 orang) 3.00
  17. anak kak intan( 2 orang) 2.00
  18. anak bang shahrukkhan(aku lupa nama daaa) 1.00
  19. anak kak mona 1.00
  20. anak kak nurul 1.00
  21. anak kak akulupanamajarangjumpa 1.00
total rm 262.60

tolak gaji + bonus raya= rm 1250.00
balance rm 987.40

mak ai...mcm parah yo...jap2..aku lupa..kensel ar duit raya kat bebudak tuh...warrrrgghhhhh....aku kan studi lagi...muehhehehehehhe...errrrr...mak mintak tolong canangkan kata saya studi lagi yo mak...peliss...peliss...pelisss...karang xdapek duit rayo...errrr...buek atam ngan acik ngan acak x ketinggalan,sila la hulur2kan duit raya kek adik mo ini...buek kekandasariman dol,nak duit rayo....heheheheheheheheh....buek anak2 pupu,kalo nak duit rayo,doa2 kan mak lang loti dapat keja lain yg gaji marbeles lagi....errrrr...agak2 kalo aku tempek resume aku kat sini,ada x keje yang x mencurah2

6 comments:

  1. ahaha...... bajet belanjawan ek.. bijak.. bijak..

    ReplyDelete
  2. jard the great:bajet nk mengelat bg duit raya...hehehheheheh

    ReplyDelete
  3. kami balik baling tahun ni... tapi belum pasti lagi bila... Hohohohohoh :D :D

    Err... duit raya hanya untuk mereka-mereka yang belum bekerja sahaja... Buat yang sudah bekerja, harap maaf... Muahahahahahah :P :P

    ReplyDelete
  4. huhuuu..
    seb bek xpki kete ..
    klo x sengkek mcm aku ni..
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. syah shah:kak una.boleh ka adinda dina sama kekanda ayu menumpang kerna tiket bas sudah abes.....waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    errrr......adinda loti pun bakal tidak berkejaya jugak...wajar la mendapat duit raya dari kekanda una

    ReplyDelete
  6. cokeelat:sbb tuh aku xmo beli kete lg jaja...tunggu dpt gaji marbeles dulu baru beli kete

    ReplyDelete

ai lebiu la