jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Friday, August 28, 2009

mari belajar akaun part II

ramai orang kata akaun susah
salah sebenarnya akaun x susah
walopon aku kerap kali kata
"weh,susah la"
"mcm mn nak rekod nih"
"weh,angka ni mai dr mana"

sebenarnya,kita seharusnya memahami konsep debit dan kredit dahulu walopon aku terselalu salah mengkredit dan mengdebit sesuatu urusniaga.cukup anda paham bahawa debit adalah untuk urus niaga yang megeluarkan duit seperti belanja dan kredit untuk urusniaga yang mendatangkan keuntungan.ya...aku sebenarnya tidak berapa nak cerdik dalam teori akaun tetapi aku rela membuat akaun daripada membuat matematik yang boleh mencabut deria kerangsagan aku.aku tidak tahu gerangan siapakah yang mencipta formula seperti x punca kuasa dua,y punca kuasa tiga yang membolehkan aku kehilangan punca..

kesimpulannya,marilah kita belajar akaun sesungguhnya akaun adalah sangat sonang walopon saya tidak pernah mendapat sebarang anugerah dekan..oohhh...lupa...ada akaun yang susah iatu akaun kos..sbb ia melibatkan formula..katakan tidak pada formula...

sekian daripada saya,loti karam tengelam walimatuurus melaporkan daripada bilik tibikauntan

4 comments:

ai lebiu la