jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Thursday, September 3, 2009

hei kamoooo!!!!

mengapa kamoo sungguh self fish sangat?tak boleh ke kamo bertolak ansur sedikit.selama ini saya boleh je bertolak ansur dengan kamo even kena tunggu kamo berjam-jam dan kesudahannya tersangkut dalam kesesakan lalu lintas.saya tahulah saya hanya menumpang.tetapi saya tidak tumpang percuma tau...saya tahu kompeni anda boleh keluar awal tetapi saya tidak boleh awal sangat kerana tidak ada staff lain nk cover.saya tahulah saya keje sendiri tapi kompeni ni bukan kompeni BAPAK saya yang punya..

saya diam je bila kamo mempersendakan saya
kata nak tinggal kan saya
saya diam je
saya diam je bila budak2 kelas perli saya
sbb saya tahu,
kalo saya melawan dengan menggunakan kata-kata
tidak berguna.
saya tahu gaji saya sikit
tak padan dengan dua kerja yang saya lakukan
tak apa
janji pengalaman yang saya dapat
boleh saya gunakan untuk dapat gaji yang besar
tapi
jangan la samapi isu tak der kereta pun
nak dilekeh-lekehkan
semalam,
saya tumpang kawan perempuan saya untuk pergi kuliah
dia tak bising2
dia tolong ikhlas
tapi,
yang kawan lelaki
mengapa nak bising2
mengapa suruh saya naik komuter?
kalo saya naik apa2 pun
ada saya menggangu dia ke
dan,
saya bukan selalu tak datang kelas
semester ni,
baru 2 kali saya tak datang kelas
itu pun bersebab
bukan sebab nak ponteng atau apa
mengapa kamo kata saya datang @ tidak,
tak ada kesan apa2
apa hak kamo nak berkata demikian
saya tahu la awak tu pandai
tetapi jangan la cetek akhlak
saya selalu ingat
bumi itu bulat
sekejap anda di bawah
sekejap anda di atas
ari ni saya di bawah,
esok lusa mungkin saya di atas

saya bukan la baik sangat nak menasihati orang
tetapi
kawan la lidah tuh
jangan pakai cakap je
pikir dulu samada kata2 tuh boleh melukakan ati
sesorang atau x

4 comments:

  1. cokeelat:tuh la jaja...tensen aku kekadang...tuh yg kekadang aku rs nak monteng je

    ReplyDelete
  2. chipsmore:tuh la...setakat cetek ilmu dh la,jgn ditambah dengan cetek akhlak

    ReplyDelete

ai lebiu la