jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Thursday, September 10, 2009

melakonik gua di pagi kamis ini walopon gua x hamis,gua manis

pejam celik,pejam celik,dah 2 taun setengah aku jadi anak gelendengan di kolompo.macam- macam aku belajar.macam-macam karenah manusia aku lihat.nasib baik aku tak kena kejutan budaya atau bahasa ingerris nya culture shock.kalo aku kena kejutan budaya ni,konpom rambut aku tercacak laksana durian marbeles,rambut berkarat-karat mengalahkan mat karat,idung,telinga,kening ditindik 18 tingkat(eeerrrrrrr...aku memang pasang niat nak tindik idung.tapi mengenangkan takut kena parang ngan mak,aku lekat nande pun jalan la)puhhhh..kali tuh nama aku teruih transpom jadi die..tak pun dee-dee,alice wonderland ker.tak pun bila orang tnya,nama u ape.aku jawab nama i keti...perrhhhhh..memang nak kena sondol ngan lembu la kali tuh...muehahahahahaha....pastuh dari gaya tomboy tak jadi ke gaya pompoan gedik yang gaya jalan mcm pinggang patah..kasut high heel lima - nam inci..mekap sedepa tebai.mulut muncung tahan berat gincu....kah..kah..kah..konpom mcm burung hantu...tapi hantu-hantu aku di kolompo ni,alhamdullilah,aku tak lupa semayang aku walaupun ada jugak la termiss kekadang....baca jugak al-quran walopon tunggang langgang.tak pe..aku niat bc coz nak belajor...lama2 ok la tuh..kan..kan..kan...

kekadang kan,yang aku suka kat kolompo ni adalah warganya.aku suka usha peysen n gelagat manusia nih..kekadang sampai naik juling aku tengok pesyen depa ni..nak kata aku buta pesyen tak la..aku ikut la jugak tapi yang mn aku rasa elok la...tak kan aku nak pkai selipar ngan setoking kot.bek aku pkai kasut teruih.tapi yang kekadang aku heran la,aku bukan nak mengata,aku tahu ilmu agama aku cetek.cetek sangat2.aku hanya tahu dasar je..kekadang aku nampak orang pkai kebaya bertudung,alih kain kebaya terbelah smpai nmpak betis..1st time nampak,aku naik pelik gak..tapi mana tau kan pesyen dunia la ni.aku apa tau...baju pun dok pkai baju kurung je.nak pkai kebaya, huh..tunggu lembu bertanduk 3 gamaknya.

aku nampak orang laki pakai rantai emas la.setahu aku,lelaki tak leh pkai emas kan...yang aku pling berbulu ialah pesyen yang orang yang kurang penghilatan ni dipimpin oleh manusia yang cukup sempurna sifatnya meminta sedekah.kekadang nak je aku tanya,nape yang sihat tuh tak keje.si seman selalu cakap kat aku,kalo tak nak bg sedekah,jgn kompelin bnyak..bukan kata aku kedekut,tapi aku kekadang kesian ngan golongan kurang upaya tuh.dh macam kena ekspotasi.aku eja pun dah xbetui..

nak je aku balik kampung halaman sebelum aku tambah biol.tapi mengenangkan aku masih ada lagi 3 tahun nak abes kan studi,terpaksa tahan.aku dh janji ngan ayah,nak dapat kan ijazah untuk dia.walopon penat ngan sakit ati,aku tahan je.aku nak tunaikan janji aku..untuk ayah...bukan untuk aku...

2 comments:

  1. fesyen kat kolumpo mmg pelik..kadang2x xtaw nk gelak ke nk nanges tgok depa ni bergaya..huhuhu

    ReplyDelete
  2. cik epal:heheheh...cik kepal panadi cakap utara nooo...

    ReplyDelete

ai lebiu la