jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Friday, February 19, 2010

cikgu ohh ciguuu

adegan sembang, borak-borak kosong antara dua beranak di dapur:

aku:mak,ari tuh yang kpli(cikgu ) ada la keluar.
mak:la,awat tak cakap mak awai-awai?kalo tak,boleh suruh husna mintak.berenti poli jadi cikgu.

tiba-tiba,adik ku(husna) mencelah.

husna:mak,husna xmo jadi cikgu.nak jadi pensyarah.
aku:jadi la tutor.
husna:tak mo.pensyarah
aku:boleh ka ang mengajaq?kang mai angin ribut topan,abes ank murid kena campak duduk luaq.

adik aku blah begitu saja.

mak:cikgu zaman sekarang dah tak macam cikgu zaman - zaman dulu.pukul budak-budak tak selidik.mcm mana mak bapak tak pi serang.mak la,kalo cikgu buat macam tu,tau la macam mana mak nak buat.

aku:mak,dulu masa sekolah menengah tingkatan 3,orang kena cubit ngan cikgu sampai berdarah.tapi malas nak cakap kat mak.

mak:cikgu cubit pasai apa?

aku:ponteng kelas

mak:patut la kena cubit.(smiling)

muahahahahahahahahahaha..
nak suruh aku jadi cikgu?
pakat meroyan la anak murid aku.
terlebih "cerdik" pun ya jugak
aku tak reti mengajar.
dulu,time ajar adik2 aku,aku bukan mengajar aku bagi jawapan terus.
miahahahahahaha




sepak la nuff ku
dh mcm hidup tak nak
mampuih segan aku tengok
volkwagen kunen feveret ku

No comments:

Post a Comment

ai lebiu la