jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Monday, February 8, 2010

sepetang bersama pakcik teksi

start dari aku mula belajar,pelbagai jenis pemandu teksi aku jumpa dan pelbagai ragam jenis pemandu teksi yang kekadang buat aku sakit kepala.percayala,sebelum aku mula sambung belajar,aku tak pernah naik teksi seorang diri di bandar kuala lumpur ini.alasan dia?aku takut aku bagi direction umah aku silap.kah..kah..kah..pang di situ.bini bos aku pesan dekat aku jangan naik teksi,kang tang mana-mana aku bagi arahan.

aku naik teksi sebab mak aku dah bagi warning jangan lalu dekat lrt pandan indah malam-malam sebab kawasan tuh bila malam boleh membuatkan orang kencing dalam seluar,apatah lagi time siang pun dah suspen.

secara jujurnya,aku suka naik teksi yang pemandu dia cina tua atau india tua.tapi paling best,india tua la.kebanyakkan pemandu teksi india yang aku pernah naik suka cakap omputih ngan aku.aku hanya mampu sengih jer.eden mano terrer cakap omputeh pakcik ooiii..

kalo ngan cina tua,kekadang terjadi sesi pergaduhan.aku bagi arahan kiri,dia sebut tanya kenapa aku kiri sedangkan kawasan taman aku di hadapan.hadoi!!!uncle,u punya umah ka ai punya umah nih..

pakcik drebar melayu aku akan pilih yang berusia.yang jenis kekadang aku boleh interview.aku takkan ambil yang muda.aku sanggup tunggu lama semata-mata nak sekodeng sapa drebar dia.sebab pernah sekali aku ambil yang muda sekali,standard soklan mesti tanya:"kawasan taman xx pergi tak?".bila aku masuk dalam,dan-dan drebar tuh paling belakang dan kata:"abang mana-mana pergi adik."Demn..meremang bulu ketiak aku.nak lompat keluar pintu dah tutup.tiba-tiba aku lompat kang,orang ingat aku sawan pulak.pasrah je la....

dan paling yang aku tak lupa,masa aku naik kat k.l sentral.boleh uncle tuh suh aku kiss dia sebab dia bawa jalan tak jammed.heloo uncle,kiss my line 7 yang berusia 6 tahun mau tak???

tapi memadangkan kondisi aku yang tak berkenderaan,aku hanya pasrah je.sebelum masuk aku akan sms no plat teksi dekat madame suppiah atau cik seman.pastuh,tawakal banyak-banyak.aku hanya berdoa dalam hati agar aku selamat pulang biarla aku kena cas mahal pun.

tapi,jangan buat muka sombong dan berlagak.buat-buat la ramah tapi jangan terlebih ramah.aku kekadang suka sembang ngan pakcik-pakcik teksi ni.tanya pengalaman.mana tau berguna di masa hadapan ker.

*nuffnang aku asyik lena ja.macam mana aku nak himpun duit beli volkswegen beatles nih.*


sepak la nuff ku
dh mcm hidup tak nak
mampuih segan aku tengok
volkwagen kunen feveret ku

No comments:

Post a Comment

ai lebiu la