jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Tuesday, March 23, 2010

dogaan...dogaan...dogaannnnnnnnnnnn

 my mama sms i tau malam semalam
my mama cakap,cousin i yang handsome dan bakal cikgu tuh masuk sepital
i macam, wahat!!!mama..dont play play tau.not veri good to my jantung kondision tau.
my mama said,baby,bila masa mama main ni?mama tau main congkang and stone seremban je tau(batu seremban).

***gedik tak***

hahahhahaha..

okeh
series ni
sepupu aku masuk sepital
mula-mula syak ada dalam ketumbuhan dalam paru-paru

pastuh.semalam madame suppiah mesej aku mengatakan sepupu aku telah disahkan menghidap kanser paru paru atau bahasa cangey nya,lung canser.

aku terkesima jap.dalam hati berdoa,biarlah di tahap yang tak teruk lagi.sepupu aku tu laki.baik orangnya.kalo kena buli,still boleh senyum manis lagi.memang stok calon pakwe mithali dan bakal suami main tali..

walopon sakit,madame suppiah cakap dia tak mengeluh.bak kata aku,uk tak..ek pun tak.aku?demam skit pun aku dah transpom jadi puting beliung ha.memang tak mensyukuri betul la.bak kata ustazah,sakit tuh kan boleh meluruhkan dosa.


mesti ada orang ingat sepupu aku ni aktif bersmoker ak tunjuk macho kan.tak..dia tak merokok...nak lepak dengan orang merokok pun tak...macam mana aku tau?aku pasang cctv kat badan dia..bpleh sekodeng...auwwwww..melalui pemerhatian aku.sepupu aku ni jarang nak melepak dengan orang yang merokok.so,kurang la tempias asap-asap durjana tuh kat idung dia kan.

tapi,sakit sihat tuh kan kurnian ALLAH S.W.T.aku bermohon agar kalian dapat mendoakan kesejahteraan sepupu aku.muda orangnya..bakal cikgu kanak-kanak khas@istimewa.tak banyak kan budak muda nak jadi cikgu pastuh mbek bidang nak mengajar kanak-kanak istimewa kan..

doakan kesejahteraan sepupu aku

perjalanan hidup dia masih panjang
baru nak bermula

 sesapa nak mengutuk ke apa ke,sila kutuk dalam hati ye.jangan bagi aku nampka atau aku terbaca.kang tak pasal-pasal kena sumapah seranah dari aku.


sepak la nuff ku
dh mcm hidup tak nak
mampuih segan aku tengok
volkwagen kunen feveret ku

2 comments:

  1. elow..moga2 kazen tcayunk pat smbuh yer...;)
    tanak kutuk..nak perli jer..hehe

    ReplyDelete
  2. kak una dah ulas dalam blog pasal ni semalam... nanti kak una sumbat kapas jap dalam telinga takmo dengar sumpah seranah dina... Hahahahahah :P :P :P

    ReplyDelete

ai lebiu la