jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Wednesday, March 31, 2010

silence

tatkala aku diam,
 bukan bermakna aku tewas.

tatkala aku diam,
bukan bermakna aku merelakan perbuatan kalian.

tatkala aku diam,
 bukan bermakna aku pengecut.

tatkala aku diam,
 bukan bermakna aku dungu.

diam..
kadang kala lebih baik daripada bersuara.
 ibarat murai tercabut ekor.

diam.
boleh dijadiakan senjata dalam sesuatu permasalahan.

 diam.
 boleh mengurangkan dosa dan menambahkan pahala.

 diam.
 boleh mengurangkan musuh dan menambahkan sahabat.

 diam adalah lebih baik daripada berkata-kata yang kadangkala boleh melukai perasaan orang lain tanpa sedar atau dengan sengaja.

daripada bising umpama ayam bertelur riuh sekampung,lebih baik aku diam.Agar aku tidak menunjukkan kedunguan ku dengan berkata-kata.


sepak la nuff ku
dh mcm hidup tak nak
mampuih segan aku tengok
volkwagen kunen feveret ku

1 comment:

ai lebiu la