jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Friday, April 9, 2010

etika-etika ketika pergi interview

  1.  Kena jadi peramah. Peramah disini bukan bermaksud dengan si peng"interview" mahu pun rakan saing tetapi dengan sesiapa saja hatta dengan pakcik drebar taxi pun dan dengan terlebih ramahnya aku menginterview pakcik teksi dengan soalan- soalan banggang seperti;,pakcik dah berapa lama bawa teksi?. Pakcik tak takut kena rompak ker?. Pakcik mesti kaya kan dah lama bawa teksi kan. Keramahan diteruskan dengan menegur kakitangan syarikat di sebelah syarikat yang ingin di"interview". Bak orang kata, intai peluang. Ramah punya ramah, pakcik itu mengajak aku pergi minum lepak -lepak dengan dia... Auwww pakcik!!U nak interview ai jadi pekerja yu ke jadi menantu yu ke jadi binik number dua yu...Awww.Blushing ai
  2. Jangan gelabah atau panik. Kalau nak mengelabah atau panik, biarlah gelabah atau panik yang profesional. Bermaksud, orang tak boleh kesan anda sedang panik. Ya, semalam aku tak panik. Setakat jatuh kerusi, beg jatuh meja,kusyen berterabur  sampaikan ada orang tegur;, are u okey?u look panic? Owh..Terus aku thumb up menandakan aku cool.
  3. Sila jawab dengan  muka konpiden dan yakin  ketika penginterview menanyakan soalan- soalan yang tak masuk dek akal seperti,;what is sijil peng-har-gaan?.Eh,this is SRP slip!. Wokeh. Aku hampir pengsan tahan nak gelak. 
  4. Sila gunakan ke'kreatif'an anda untuk menukarkan suasana yang menakutkan ala-ala sedang menunggu surat utang kepada suasana hapening seperti The Rock hendak melamar anda. Sejam aku masuk interviev. Aku rasa dalam sepoloh minit ja interview. Pastuh terus tukar jadi sesi sembang menyembang, praktik lawak bodo dann bergelak gulita.
cubala amalkan etika- etika di atas. Konform tak mujarab!!!









sepak la nuff ku
dh mcm hidup tak nak
mampuih segan aku tengok
volkwagen kunen feveret ku

No comments:

Post a Comment

ai lebiu la