jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Tuesday, April 13, 2010

telephone

dah semacam fobia dengar bunyi telefon
dah menyampah dengar bunyi telephone
tetiba rasa mau kembali ke zaman dahulu
pakai public phone je
Bunyi telepon saja dah mampu merangsang deria kemarahan aku. Sebab tuh kadang- kadang aku biar je telepon aku berbunyi.


Aku semakin lama semakin pening kepala dengan "peel" manusia. Kalau "peel" yang menyenangkan takpe la juga, ini "peel" yang menyakit kan hati. Tak pe..Tak pe..Aku diam je. Kan aku cakap, selagi aku boleh sabar, aku sabar je. Kalau dah tak boleh sabar tuh, harap maafla. Aku pun ada hati nak kena jaga. Tak kan nak asyik jaga hati manusia - manusia yang kekadang aku rasa tak berhati ni.

Orang tengok aku asyik bercakap, asyik gelak. Jarang nak marah. Kalau orang kutuk, orang hina, aku senyum je. Sebab apa aku senyum? Sebab aku rasa orang yang mengata dekat aku tuh bodoh. Bodoh yang sebodohnya. Aku tak nak se"geng" jadi bodoh. Cukup la dengan seorang manusia yang bodoh, buat apa aku nak tambah. Aku malas nak marah. Kalau aku marah, susah nak berhenti. Aku ni dah la jenis takkan stop mengamuk sampai tak nampak barang pecah ataupun darah keluar. Yep!! Aku panas baran. Tapi, setakat ni, aku boleh lagi kontrol panas baran aku. Sebab aku selalu ingat pesanan Madame Suppiah, jaga baran tu. Tapi, aku memang tak kan boleh tahan kalau ada orang start kutuk,mengejek atau buat lawak salahsilah keluarga aku ataupun ahli keluarga aku. Salah ke kalau keluarga belah madame suppiah ada darah siam? Hina sangat ker? Aku senyum je.

Aku dah semakin malas nak layan karenah manusia yang kadang kala tak reti nak hormat orang lain.

Aku dah malas.

Buatla apa yang hampa nak buat. Asalkan yang aku tahu,jangan libat kan aku.

p/s:esok kalau aku nak kawen aku nak mak mentua macam madame suppiah.very da relax mak mentua.

sepak la nuff ku
dh mcm hidup tak nak
mampuih segan aku tengok
volkwagen kunen feveret ku

3 comments:

  1. mnsia cam 2 jgn layan..lagi layan buat sakit otak jer..buat tak tau jer..agpun, bukan slalu ari diorg..nnt dpt balek ap yg diorg dah buat..

    mdm suppiah takde ank laki ker..kawen jela ngn ank dia..;)

    ReplyDelete
  2. peh mrh betull.tak pnh tgk ko mrh..
    sabar ye lotti..

    ReplyDelete

ai lebiu la