jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Monday, May 31, 2010

Gosip-Gosip kampung

  1. Bila balik kampung, benda pertama yang diwajib buat ialah salam mak dan mengusik budak gemuk gedempol Faqihah Humaira yang banyak songeh tapi mak lang tetap ai leb yu.
  2. Ari jumaat, tolong jiran sebelah rumah yang merangkap saudara mara belah Madame Suppiah lebih tepat lagi bau bau bacang. Tanpa makan, terus memulakan aktiviti perkerjaan tetap iaitu membasuh pinggang mangkuk. Aktiviti yang mampu mematahkan tulang belikat akibat duduk terlalu lama tapi mampu memancing hati bakal- bakal mak mentua yang berpotensi tinggi. Siap ada yang promote. Ai malu yu...Terus campak pinggang cari makanan.
  3. Pak long yang kena strok dan lumpuh separuh badan dan boleh berjalan. Syukur alhamdulilah. Pak long,pas ni jom kita menari dangdut na.goyang gerudi..hak...hak...hak...
  4. Anak saudara dah bertambah akibat kegiatan sepupu-sepupu yang mesra alam. Balik kampung je,ada 3 new baby termasuk baby kakak ipar. Cuma baby kak intan tak sempat nak tengok. Sentap ah....2 lelaki satu perempuan. Apa lagi. cepat la berbesan...HAhahahahahaha
  5. Sepupu paling sulung(cucu sulung) dah nak kawen. Akhirnya,kawen jugak. Cak pong!!cak pong!!Buek kat hotel la. Wedding of the years...Hak..hak..boleh gak usha-usha datuk2 yang berpotensi..Hehhehehehehe
  6. Madame Suppiah gosip2 citer hantu.Seram + lawak. Dekat kampung aku, ada one gurl ni bebudak kampung aku pangey ratu kampung coz dia paling cantik. jeles ai. Then, mak dia kena rasuk. Kebetulan, ayah dia ni ada ilmu sket. Pastu berdialog la ngan jin itu. Oh ya,bapak ratu kampung ni kalau tak silap aku nama nya hashim. Pak Hashim ni tanya datang dari mana? Ada orang hantar ke? Pastu,tau dia jawab apa? Benda alah tuh jawab mcm ni:,tak da sapa antaq aih.abg hashim lalu.kami tumpang la".nah hambek...
  7. Aku dh saspen
  8. chaw!!






sepak la nuff kudh mcm hidup tak nakmampuih segan aku tengokvolkwagen kunen feveret ku

2 comments:

  1. hehe..cam happy je~~.. abis tu pak hashim cakap ape??

    ReplyDelete
  2. haha..lawak seyh..

    aku suka part yg mesra alam 2..aku nk gak jadi cam 2..tringin..haha

    pastu yg antu 2 lawak gak..ingat ader org anta rupenya salah pOkcik hashim lOrh..haha

    ReplyDelete

ai lebiu la