jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Thursday, June 24, 2010

Pada masa dahulu,

Pada masa dahulu,

Aku suka menjahit. Bak kata jarum dan benang itu sahabat baik aku la. Selalunya, aku akan jahitkan baju untuk barbie doll aku( dulu aku hanya main barbie doll, bear aku tak main. Bukan tak ada, ada, tapi aku seram sikit dengan bear). Madame Suppiah selalu bising- bising, ugut - ugut tak nak beli baju dekat aku sebab aku selalu do altering if aku tak puas hati dengan t-shirt yang madame suppiah beli. Aku suka jahit silang pangkah"X" dekat baju aku. Kira macam my brand la. Pernah aku termimpi terberangan nak bukak my own butik yang semua koleksi baju adalah hasil ciptaan aku. Kawan aku pernah tergoda dengan jahitan silang pangkah yang aku buat dekat pergelangan tangan baju t-shirt aku siap suruh aku jahitkan lagi untuk dia. Hello, bayar boleh?

tapi, itu dulu. Sekarang tengok jarum dan benang pun nak termuntah dah. Nak jahit butang sebiji yang kebiasaannya mengambil masa seminit untuk dijahit pun mengambil masa sebulan bagi aku.

Pada masa dahulu,

Aku suka karang manik jadi gelang, cincin dan lain- lain. Hari- hari aku pergi kedai yang menjual manik pilih manik- manik yang menarik perhatian aku. yang mana mempunyai warna yang cantik, bentuk yang unik itulah pilihan aku. tak cukup aku buat gelang cincin bagai aku sulam dekat baju walupun jahitan nya mampu membuatkan orang menangis kengerian tapi ada mak kisah? oh ya, grlang aku hasil dari manik-manik, tali ni cukup banyak. kalau disambung-sambungkan boleh buat tali gantung. Hahahahahah.tak lawak!!

Tapi, sekarang, manik tu tergolek golek je dalam kotak.

Entah mengapa, sekarang nafsu aku untuk menjahit dan bermain dengan manik sudah kurang.

Aku rasa aku sudah monopause.

Sigh!~~

5 comments:

  1. uit..minat kiter sama maa...kiter pun minat barbie..tp diam2 suda..hehe

    tp ayt las 2 mmg terbek lar..haha..aku klu masuk jer blog ko nie rasa cam epy jer..layan ko punya citer..;)

    ReplyDelete
  2. FAZRU:WAU!!BOLEH KITA MAIN MAK2 SAMA2 EK...HAHAHAHAHA...GILA KENTAL...AKU NAK BG KU SEDIH MENANGIS BERBAKUL2 SROTT SROTT LA

    ReplyDelete
  3. haha..sengal!!

    aku ader tgk pic ko lOrh..
    shuweet lar ko nie..;)
    tak cam lotikus lar..haha

    ReplyDelete
  4. WUIT...WUITT...
    DIMANA KAMU MELIHAT?
    STALKER YA
    SHUWEETTT KER???
    AWWWUUUU
    SEARCH IN FB:FAZRUL SENGET
    HAHAHAHAHAH

    ReplyDelete
  5. pada masa dahulu, sang kancil berkate kepada sang buaya.."takde pape"
    habis cite..haha

    ReplyDelete

ai lebiu la