jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Wednesday, July 28, 2010

Alam Perkahwinan

Tengok kawan - kawan aku yang dah berumah tangga, beranak pinak, teringin pulak aku aku nak melangkah ke alam rumah tangga ni. Tapi, bila dipikir- pikir kan kembali, aku dah cukup bersedia ke nak ubah tittle bujang ke title isteri orang ni.

Jwapan nya: Belum lagi.

Kui...kui..kui...Tapi mengedik nak kawen. Aku pernah tangga kawan sekelas aku. Dia dah kawen. Pangkat akak la. Aku tanya, tak boring ke ngadap muka hasben tetiap hari? Pagi petang siang malam asyik ngadap muka hasben, mula la harimau nak mengaum. Aku awal-awal bercintan cintun ngan cik seman jumpa hari - hari pun dah boring. Sekarang, ambek ko....Seminggu sekali ha. Akak tu cakap, kalau aku boring tengok muka dia hari, dia pun boring tengok muka aku....Har...har...harunnnnnn betui. Tak la...Akak tu cakap maknanya sayang dan cinta aku pada cik seman tak kuat lagi. Dia kalau boleh hari - hari nak berkepit dengan laki dia. Akak tu la yang cakap.

Fikir - fikir balik, betul jugak. Alam rumah tangga ni bukan macam orang bujang. Dah ada tanggungjawab. Boleh ke aku jaga makan minum laki aku nanti? Dah la masak tak reti. Harap terer masak nasi ngan telur je. takkan ari - ari nak makan nasi lauk telur dengan kicap. mau muka anak laki aku macam telur nanti. Sedangkan diri aku yang sorang ni pun aku tak terurus, macam mana la aku nak jaga anak orang.

Tapi, kalau cik seman ajak, aku on ja...

Hahahahahha..

Dasar miang buluh

2 comments:

  1. hahaha..cik seman on sb dy ader agenda len 2..;)

    tp bab kawen muda..elak maksiat..huhu

    ReplyDelete
  2. Fazrul:Agenda apa kah itu?Daku macam menyukainya.Hik..Hik..Hik..memang la.Kalau kawen awal,potensi nak buat maksiat kurang

    ReplyDelete

ai lebiu la