jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Friday, August 20, 2010

Ada apa dengan NAMA

Dulu,
masa aku kecik-kecik berhingus tapi tetap vounge dulu,
aku tak suka nama aku.
aku rasa nama aku la yang paling pelik dalam dunia
bak kata orang
one in the million gitew

time aku sekolah,
jarang ada nama sama dengan aku
bukan jarang okeh
memang tak ada pun
dalam kelas aku,

cikgu-cikgu pun selalu tersyasyul pangey nama aku
dari ...... jadi
lina
nina
mina...chee.choi!!

madame suppiah cakap
nama aku membawa maksud
"cahaya agama kami"
(pandai-pandai la cari nama bulat- bulat ye)

tapi sekarang,
aku bangga dengan nama aku
kenapa?
nama orang-orang femes beb
dina malaysia idol
wardina safiyah
dina lorenza?
tet!!!

nama itu satu doa
letak la nama anak-anak anda yang mempunyai maksud
dan digalakkan agar memangil nama penuh rakan-rakan anda
jangan nama mohammad bin abdullah
pangey saja ai mad
tet!!
abes ilang doa

p/s: dulu, aku pernah tanya madame suppiah. kenapa ejaan nama madame suppiah macam nama orang india. madame suppiah cakap kesilapan teknikal. pakcik yang tukang tulis nama dekat surat beranak silap dengar. tokwan aku cakap sufiah, dia dengarnya suppiah. adeh..pokcik..pokcik..kasi telinga overholl dulu la..



8 comments:

  1. omputeh sini x reti sebut nama aku..

    tacing sungguh...

    weh kat blog aku tu bukan pantun la..

    tu sajak..
    paham x sajak?hakhak

    ReplyDelete
  2. haha..lama dah ko tak kasi aku gelak sorg2..las aku gelak kaw2 masa ko mintak nescafe 2...

    ReplyDelete
  3. cik gula-gula:itu zaman jahiliyah tak tau nama sikit punya glamer...hehehehe

    lumut:abes..org putih tu sebut nama ko macam mn?dasar lidah tak makan belacan betul la...huhuhu

    fazrul:u make me blush blush la...otak aku beku.td terantuk bru cair sikit

    ReplyDelete
  4. huhu loti. nama loti lah best..hahahah..

    weh teringat pula pasal kawan den. ayah nye punye name SUMSUDIN.. kompem dulu org putih. bila kita nak bagi nama SAMSUDIN.. jadilah SUMSUDIN..hehe. nasib baik tak jadi SOMESUDIN

    ReplyDelete
  5. cik intan belian: nasib bukan sum sum din kan...kalau tak naya je...best ke?selalau orang tersyayul nak sebut je...hehehehehehe

    mofasad:choi!!nama industan ke tu...hahahahhaha

    bunga binti nordin:dah nak dekat dah tu.tapi bukan nor..nurul...:-D

    ReplyDelete

ai lebiu la