jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Friday, August 6, 2010

Geng Bahasa Arab

Okeh. Aku ambek bahasa arab untuk bahasa ketiga. sem ni aku rasa baru aku paham bahasa arab. sem lepas banyak main - main je. ustaz arab baru ni dia suka cerita pastu cakap arab dh seghupa ngan erl. laju kemain. aku omputeh pun gagap, apatah lagi arab. okey...just nak share pengetahuan ye.
  • orang arab suka tengok pompoan jalan. depa pangey pompoan wezz(ejaan salah tapi sebutan lebey kurang mcm ni), yang bermaksud itik. hampa tahu kalo itik pulang petang macam mana? Terkedek - kedek kan. Kalau dengar pak - pak arab sengih- sengih sambil sebut - sebut wezzzzz, sila cakap,"ekuse me, im not duck, even a donald duck or donald trump".
  • Dekat negara arab, depa ni hanya makan mangga yang masak. kalau kita nak beli mangga yang tak msak, which is still muda hijau bergetah ( macam ai kan), confirm depa akan geleng - geleng kepala kepelikan sambil kata,"tak munasabah la u nok,mak makan yang masak tau".
  • Ada setengah nama, bagi kita macam nama perempuan. tapi bagi arab, itu nama lelaki. contohnya seperti maisarah(kalau tak silap aku). Maisarah adalah nama jawatan untuk lelaki ketika hendak pergi berperang. Tugas nya memegang bendera kelab masing - masing. maisarah ni bahagian kiri tak silap aku. okeh. jika akak- akak maisarah pergi honemuuunn dekat sana, sila la shotpom kan nama anda jadi mai. Hehehehe.
  • Wanita Arab ketika nak kahwin, mereka akan diletakkan kat satu tempat, pastu mak bapak pompoan ni akan bagi pompoan ni makan benda-benda yang mengemukkan. sebab, arab suka yang chuby, kulit mcm minyak-minyak sikit. pas kawen,konpom kena diabetis..hehhehhehehhe.
okey. setakat tu je yang aku dapat ingat. kalau aku ingat lagi, kita akan kembali bersiaran dalam geng bahasa arab episod 2.

adios amigos.
sayonara.

1 comment:

  1. pmpuan chubby..kiranya aku nie laki arab lar..hehehe

    psstt..lu pelam muda ker bukan pelam putik..;)

    ReplyDelete

ai lebiu la