jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Wednesday, August 25, 2010

Hidup jangan la bebal sangat.

adik,
jangan la bebal sangat
orang itu dah pijak kepala kamu.
dia dah guna nama kamu.
walaupun dia bekas majikan kamu,
tapi,
kamu janganla berhati mulia sangat.
orang itu dah salah gunakan kebaikan adik dekat dia.
ari ni,
dia incorp company,
pakai nama adik,
tiru sign adik.
esok lusa,
dia pakai nama adik,
tiru sign adik,
buat loan ngan bank,
beli rumah,
beli kereta,
yang susah nya adik,
yang senang nye dia.
nasihat akak
buat aje polis report.
senang.
lagipun dia dah melanggar undang-undang.
mana boleh tiru sign orang lain sesuka hati.

tapi adik,
kalau nak buat report polis pun,
tanya akak nak cerita macam mana,
ni yang buat akak nak bertukar jadi hijau ni.
jangan la lurus sangat.
nak hidup dan terus hidup,
harus ada lurus,
harus ada bengkang bengkok
baru balancing tak lari. paham tak

4 comments:

  1. sape adik dlm citer nie..bukan nk incorp company kena bg salinan ic(jgn cakap dia dah salinan tu)huhu...pelik gak citer nie...hehe

    ReplyDelete
  2. oh. gua tiru sain mak abah gua. senang nak sain buku rekod. merah pon gua tenang je

    ReplyDelete

ai lebiu la