jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Monday, October 18, 2010

Angkata otak senteng

  • Peperiksaan akhir sudah pun menjelang tiba.oh saya sungguh takut sehinggakan lutut saya mengeletar.pada hari ini, saya mempunyai satu ujian,iaitu perakaunan pengurusan yang menggunakan banyak sungguh formula-formula yang mampu mengecutkan otot-otot saya sehinggakan saya terpaksa menyuntik botox kembali untuk menengangkan otot-otot otak saya sambil menikmati otak-otak.
  • my akak,actually sister in law cakap kemungkinan dia akan berpindah kembali kat kedah coz dia punya kompeni akan bukak cawangan dekat sana.good for her la coz dekat dengan my anak buah dan boleh bermanja-manja selalu.itu budak kicik pun dah banyak akal ha.the problem nyer:-

  1. sama ada aku still keje tempat yang sama tetapi berpindah rumah. kena sewa bilik la kan.tetapi, memandangkan aku ni kawan pun tak ramai, dekat ofis pun aku sorang-sorang, aku terpikir dekat mana la aku nak menyewa and siapala bakal housemat baru aku. tapi, aku ni dah tak berapa nak percaya dengan orang memandangkan dah banyak kes kencing-kencing yang berlaku dekat aku, aku pun menjadi kegusaran.
atau
  1. aku carik keje baru yang salary nya RM 18++ dan still sewa umah yang lama. aku dah selesa duduk umah ini. nak pindah pun, aku rasa berat hati.bukan apa, dekat dengan kemudahan. aku pulak jenis susah nak adjust diri dengan new enviroment.
atau
  1. balik kedah.berenti keje.berenti belajar.duduk guling-guling dengan madame suppiah sampai la dapat keje baru.
aku dok memikirkan perkara-perkara macam nila yang membuatkan otak aku senteng sangat-sangat sampai dah tak ghairah nak menghadapi final exam.otak aku tengah kergersangan mencari jalan penyelesaiannya. aku memang nak beralih keje coz dah terlalu lama dekat sini.dah terlama aku keje sensorang sampai kan aku takut nanti aku dah tak boleh nak berkomunikasi dengan orang.so,sesiapa yang diluar sana, yang mana ada kekosongan, silala beritahu aku. aku tak kisah keje apa tetapi kalau boleh bagi la dalam bidnag aku- akaun. aku nak kmpul pengalaman dan gai.aku dah terdesak ni.desperate girlhouseeeeeeeeeeeeeee

3 comments:

  1. lu jgn duduk byk songeh. belajau kena rajin. malas kalu nnt jadi macam gua. gelap masa depan. keh keh keh!

    ReplyDelete
  2. hehe..cian kat lu..klu waa pun taktau nk buat kptusan yg mana..tapi, klu balik kedah camner plak ngn dgree lu kan..hurmm..susah plak nk buat kptusan..

    lu try lar bincang ngn mdm suppiah..mn tau dia ader idea bernas yg boleh lu guna pkai..;)

    ReplyDelete
  3. darabdua:masa dpn gua kaler pelangi
    :-D

    bulat:madame suppiah suh pikiaq sendiri...
    T__T

    ReplyDelete

ai lebiu la