jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Friday, October 8, 2010

Tuhan Bayar Cash Tau

Alkisah nya semalam cengini,
meh nenek dara nak cerita meh
semalam aku pergi masjid jamek dengan niat nak beli stoking untuk kegunaan madame suppiah berserta adik bongsu ku untuk menahan kesejukan yang melampau-lampau la sejuknya bagaikan duduk didalam peti sejuk.
kalau nak buat traning tahan sejuk untuk panjat gunung everset,
tak payah pergi jauh-jauh
naik je bas eksperss kolompo - baling
baling - kolompo
konpom kali tu idung sendiri pun tak dapat rasa.

so,
ada la seorang abang " cantik" ni.
dalam hati aku:
"eh..eh..abang cantik.kembali kita bertemu"
(sebelum ni dah pernah terserempak.so, tak ada la nak jakun sangat kan)
dia punya jalan,
golek punggungnya
kalah aku ha.
depan aku ni ada kaple.
jadi,
tatkala ternampak goyangnya inul abang" cantik" ni,
si kaple ni dok bersok-sek-sok-sek
(mengumpat la tuh)
sambil tersenyum-senyum
aku buat dunno je
yelah..
tak da geng nak mengumpat
takkan aku nak pi tepuk bahu kaple depan cakap:
"yo brother n sister!!tumpang mengumpat sekali boleh?"
confirm,
cemolot sekali..
hahahahhahaha

sekali,
korang nak tahu tak apa jadi
sister tu terpeleot,terjatuh, tersungkur dan ter..ter lagi la
di tangga yang terakhir.
aku?
aku tak gelak.
aku gelak dalam hati
sambil berkata
dalam hati jugak
tu la...
mengumpat lagi
kan Allah bayar cash

aku biasanya kalau nampak kategori abang cantik dan kakak ensem ni,
semangat nak berkenalan dan menyembang dengan depa ni membuak-buak
bukan nak mengutuk atau menempelak
just nak tahu sebab apa jadi begini
then,
boleh la cari solution nak tarik depa dari gejala tak sihat ni kan..kan..
ni setengah orang
mengondem je tahu.
mana tak bertambah teruk.

kalau aku cakap kat cik seman nak kawan dengan mereka-mereka ini,
dia mseti kata
pergi la
tapi jangan cari dia lain
kepelikan disitu.
hai abang,
takut ai tergoda kew??

wink..wink..

nak mamposs!!
mau kena bambu dengan madame suppiah
kena salai dengan cik tat.


1 comment:

  1. dulu masa sekolah ada budak lelaki junior lembut lembut macam tu..kami tangkap dia kemudian tonyoh kat bontot lemnu.. kami nakal masa tu.. tapi sekarang mamat lembut tu dah jadi pegawai bank..bila nak buat pinjaman beli rumah terpaksa jumpa dia

    ReplyDelete

ai lebiu la