jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Monday, December 6, 2010

Adik aku#1

Aku ada tiga orang adik.sorang laki dan dua orang perempuan. Ada 3 orang adik pun aku dah rasa macam ada 300 orang adik. Tak boleh senyap walaupun seminit. Mana Madame suppiah tak bertambah tua. Beliau selalu berkata, 7 orang kami dah seumpama 700 orang dalam rumah. Memekak tak kira masa.

Kitorang pangey dia udin, kawan dia pangey fawaz. nama dia sorang je banyak perkataan dable. mohd fawwazzuddin. cuba bilang berapa banyak dable nya. budak ni nampak je macam penakut, lemah lembut bagai tapi akal mengalahkan albert einstein. kalau lawan cakap dengan madame suppiah, madame suppiah pun angkat bendera putih, tapi kalau berhadapan dengan mr. tat, suara mengalahkan buluh perindu. memang pelakon terbaik.

perangai dia? boleh bikin hampa jantung gugur.

  • ketengaq Ya RAbbi. masa dia tadika, madame suppiah selalu pesan, balik rumah sebelum magrib. tapi disebabkan ketegaq, dia balik rumah after orang azan magrib. malam tu, tengah syok-syok dia tidor, boleh dia bangun berjalan nak bukak pintu rumah nak keluar. aku dan madame suppiah dah syak wasangka and seram sejuk dah. tetiba budak ni bangun dari tidur dengan mata pejam bukak pintu. madame suppiah tanya:
madame suppiah: udin, nak pi mana makam-malam ni?
udin: nak pi taman.
madame suppiah: hah!!!tu la mak dah pesan, balik sebelum magrib. ni balik lepas
magrib.mambang dah pengey dah tu
(time ni dia dah celik)
udin: mak ni!!!
madame suppiah:udinnnn...udiiinnn( buat sora ala-ala scary)
  • cikgu aku tanya masa aku nak serah surat jawapan awat budak ni ponteng,"adik kamu siapa?mohd fawazudin cikgu. patut la adik buas, kakak dia pun sama naik buas. Errrkkk!!! apakah? saya tak buas hokeh. noti je.
  • masa pi interbiew spa baru-baru ni, madame suppiah cakap semua orang kerumun(mengelilingi) dia sebab dia lawak. apakah?lawak ke kamu ini? time jumpa penemuduga, dia boleh cakap macam ni,: maafkan saya hencek!!!saya tidak pandai berkata-kata!!! pitam aku dengar.
penin tak kalau ada adik macam ini.

2 comments:

  1. adek lu tu cam waa lar..jenis jujur sgt2..haha
    tp laki nie bila dah besar matanglar.. cuma nak besar tu perangai tu nkal sikit...;)

    ReplyDelete
  2. hahahhaahhahha! DNA sapa dia angkut ni? uncle tat atopon madame??

    ReplyDelete

ai lebiu la