jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Wednesday, December 1, 2010

Apa yang aku dengar bila balik kampung

"Bila nak kawen"
"umo berapa ni?ooooo, bila nak kawen?"
"cik abang dah ada?Bila nak kawen nya".

alergik tau dengar soalan-soalan macam gitew.
apa ingat kahwin ni macam main pondok-pondok nabil ke?
esok kahwin dengan abu,
tulat kahwin dengan ali,
tungging kawen dengan ahmad.
meriah sungguh hidup kalau mcm gitew.
sedangkan diri aku sendiri tak terjaga.
masak nasi pun boleh hangus.
masak ikan apatah lagi.
menjerit-jerit macam nampak shahir af8 gayanya
sekali imbas dah macam suasana dekat wad bahagia.
mau kebuluran laki aku nanti.
takkan ari-ari nak makan nasi +telur+kicap kot
bertambah maskulin karang laki aku
selalunya jawapan yang aku bagi untuk soalan yang mencabar minda ini adalah seperti
"nak kumpul cincin langkah bendul sepoloh bentuk dulu".
hah...
depa cakap aku mata duitan.
tak ape,
mata aku..
bukan mata kome
mr.tat bagi jawapan yang bernas untuk aku selepas aku membrontak tak nak pergi kenduri kawen
belia cakap,
kalau orang tanya, bila nak kawen,
cakap je tunggu jerawat abis naik..
danggg!!!
nak tunggu abes jerawat naik sampai tua pun tak abes kan...kan...kan...
agak bernas jawapan yang diberi oleh mr.tat ini

3 comments:

  1. ala loti..
    lek je dik..
    akak dulu lagi la nak kawen umo 30..
    tetibe jumpe jodoh..
    tak tau..bila jodoh dtg..kita tak leh menolak:)

    tggu jodoh kamu k..
    abaikan je kalo org paksa2 kawen..
    its ur life

    ReplyDelete
  2. er... same la kite weh.. duk tanya bile nak kawen aje.. adooii

    ReplyDelete
  3. hehhehe...bese la tu..org tua...mst asik tny soalan pasal kawen jerk..ingat mcm zaman dulu kot..kawen muda
    oh ye..bedak sejuk permata hijrah tu mcm mane ek rupa die??

    ReplyDelete

ai lebiu la