jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Friday, March 11, 2011

Stress

Bayangkan:

Isnin hingga jumaat- Bekerja macam nak mampus.
Isnin hingga Ahad- Belajar macam albert einstein.

Persoalan nya:

Bila masa kah Penulis, iaitu loti berehat?

Jawapannya:

nan hado..

aku speses robot hokeh. hari- hari tegok ayaq bateri je nak recharge. Body alarm pun dah lari setting. Kalau hari Isnin hingga Jumaat, even tak ada kelas ketika itu, aku still tak boleh tidur awal. Paling koman pun, mata start tutup pukui 1.00 a.m. Pastu bangun pagi, mula terhuyung hayang macam master of druken kung fu.

Tahap stress aku kadang kadang nak buat benda yang luar tabii. misalnya, kalau dalam tabii orang berlari pakai pakain sukan kan. stress membuatkan aku nak berlari keliling kuala lumpur tanpa seurat benang!!

Aktiviti makan aku jugak dah tak sistematik sekarang. kadang - kadang rasa kebulur macam sepuluh hari tak makan, kadang kadang langsung tak rasa lapar. kadang aku boleh jadi blur. time ni, kalau orang nak culik aku pun, tak ada masalah.

oh ya. sesi luah perasaan. ada satu client aku ni. laki dia director, bini dia wanita belakang laki dia la kot pangkatnya. si bini ni, kalau telifon aku, tak pernah nak cakap elok - elok. suara asyik nak buat gengster je. awak tu perempuan, orang melayu. cuba tunjuk adab sedikit. yang si laki dia, hari tu mengelabah call call aku even time tu aku tengah cuti bengang bengan tanya kenapa jumlah saham dia tak cukup. bini dia jangan dok cerita la. pot pet pot pet macam vavi kena tarik ekoq. bila aku semak balik, $*%#^%()^$#^%^**^% !! Time sekolah rendah, cikgu tak ada ngajar matematik ke? Kira pun boleh salah!!! pastu, tak reti reti nak mintak maap dekat aku ke??? then, dua tiga yang lepas, si laki bini ni ada datang opis. laki dia ketuk pintu, humaaaaaaaangggaihhhh!!! along pun ada la sedikit bersopan dari dia. macam nak roboh pintu opis aku. bila aku bukak pintu, dua dua orang buat muka genster. masuk nak suruh aku persilakan. nak aku bentangkan kapet merah sekali tak? almaklumla, opis aku kapet biru je. itu pun dah bertompok tompok kena macam - macam.

Orang atas bukan nak pandang orang bawah dah bila dia dok atas. walahal, dia dok atas tu pun dengan pertolongan orang bawah.

2 comments:

  1. huhu, cube la sikit buat aktiviti luar tabii tu. adoih.mahu bergegar berita bila lari tanpa seurat benang =P

    ReplyDelete
  2. mcm2 org dlm dunia ni..sabar jela..
    jgn lak ko lari tanpa benang kat badan..
    kecoh satu kolumpor..huhu

    ReplyDelete

ai lebiu la