jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Friday, July 29, 2011

Ramadhan

Tinggal lagi dua hari kan kita umat Islam seluruh dunia akan menjalani ibadah berpuasa. Perut aku sudah ubah setting pemakanan sejak seminggu yang lepas. Bagus perut aku ini bertindak mengikut musim. Selamat menjalani ibadah berpuasa aku ucapkan. Kepada yang bukan beragam Islam, jikalau anda hendak berpuasa sama, di alu-alukan. Mana nak tahu, di bulan mulia nanti, anda akan menerima cahaya hidayah daripada-NYA. Amin...

Tapi, yang paling aku tak paham nye, apa jadah puasa pun belum start tapi decoration selamat menyambut aidilfitri sudah mula tergantung di salah satu pasar raya terkemuka. Setengah kedai sudah bukak lagu raya. Ampa ni semangat nak berpuasa ke semangat nak sambut raya jer?

Naik pening aku dengan makhluk bandar ni.

1 comment:

ai lebiu la