jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Tuesday, September 27, 2011

Sekeping Hati dan Setunggul Tuan.

Hati: Tuan, Aku capek.
Tuan: Sabar la. Ganjaran akan diberikan kepada orang yang sabar.
Hati: Ya tuan. Aku memang bersabar. Tetapi, aku tak bisa dengan hanya bersabar. Aku mahu
penawar duka tuan. Yuk tuan. kita liburan. Liburan sehingga malam melabuhkan tirainya.
Yuk tuan, aku pingin merasa manisnya gembira berpesta seperti muda mudi zaman
sekarang. Yuk tuan, aku kangen zaman zaman pincangnya teman teman hati seperti ku.
Yuk tuan, usah takut ya tuan. Aku ada melindungi mu. Dengar la kata hati ku.
Sesungguhnya, kata hati ku ini mampu mengembembirakan kamu. Lupakan segala garis
panduan. Lupakan jalan yang lurus ya tuan, sesungguhnya jalan yang lurus itu penuh
pancaroba. Yuk tuan, mari kita ke jalan yang berliku, sesungguhnya jalan berliku itu
penuh dengan kegembiraan. Yuk tuan, aku pingin kamu gembira seperti dulu. ayuh tuan.
Tuan:Ya hati . Kata kata mu amat manis sehingga ku alpa mendengar bisikan mu. Tetapi,
biarlah aku dengan jalan yang lurus walaupun penuh pancaroba kerna sesungguhnya aku
mahu memiliki kegembiraan yang abadi daripada aku memilih jalan yang berliku tetapi
kegembiraan itu hanyalah sementara. Biarlah hati, biarla aku cenggeng sebegini. Biarlah
aku bersabar menghadapi dugaan , sesungguhnya aku tahu bahawa PenciptaKu sedang
menguji ku. ingin mengetahui setulus mana kasih sayang ku pada -NYA. Sesungguhnya
hati, aku bersyukur kerna Pencipta ku masih menyayayngi ku walaupun aku banyak
melakukan noda noda hitam. Biarlah hati. Aku sudah lupa manisnya liburan. Aku sudah lali
sama pesta muda mudi.Aku sudah muak dengan zaman pincang ku. Yang aku mahu
sekarang, aku mahu merasa manisnya cinta kepada Ilahi.

1 comment:

ai lebiu la