jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Thursday, November 17, 2011

Gurindam hidup#1

Nak mengadu,
dekat siapa?
bukan ada kaunter aduan di sini.
nak melepaskan perasaan,
orang lain pun ada masalah.
mahu diam,
lama lama memakan diri.
bagaimana mahu meleraikan kekusutan ni.
perlukah berhibernasi seperti beruang putih kutub utara
realitinya aku tak macam beruang putih
lebih kepada beruang coklat coklat manis
oh..
perangai dah ada tempias tempias beruang
kekadang ada jugak macam monyet
bukan terbawa bawa dengan teori Darwin
oh..
aku bukan manusia monarki
ataupun freethinker
ataupan sejenis manusia yang cepat terpengaruh dengan fakta fakta kaum monyet.
tak.
aku masih berpusat dengan kepercayaan Allah tuhan yang 1
dan
Nabi Muhammad S.A.W adalah kekasih Allah.
Aku masih percaya dengan Qada dan Qadak Allah.
Manusia hanjing hanjingkan aku,
aku masih tersenyum.
Tak apa,
Hati aku sakit tak siapa yang perlu tau.
Madame Suppiah berpesan pesan.
Hidup di dunia perlu bijak,
perlu berwaspada,
perlu berbuat baik dengan manusia manusia lain.
Realitinya,
manusia manusia di sini
sudah hilang kemanusian nya.
perlukah aku berhijrah ke planet pluto nun jauh disana?
atau
planet yang mempunyai gelang yang cantik?
sejajar dengan minat aku terhadap gelang.
atau
perlukah aku bertahan di sini
laksana Xena the warrior princess,
berjuang mempertahankan hak aku?
mungkin aku perlukan kuasa tambahan.
dengan menyerap kuasa bulan seperti Sailormoon
untuk menentang kejahatan.
Realitinya,
hidup ini memang ganjil.


p/s:claim yang tak smpai rm50 pun berminggu minggu nak approve. kerja nak cepat. lepas ini, silalah keluarkan duit sendiri ya kalau mahu aku membuat kerja kalian di luar sana. aku sudah malas hendak bermanis manis muka dengan manusia manusia begini.

1 comment:

ai lebiu la