jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Thursday, March 22, 2012

Pengetahuan Am yang tak berapa dipandang penting.

*lima minit pikir mukadimah. mak speechless nak*

Aku baru tahu dengan insuran kita boleh dapat banyak kelebihan dan manfaat. Biasa la...Aku siaran tertunda sikit. Coverage selalu bergegar nak sampai dekat aku.

Apa manfaat dia?

Ehem..ehem...



  1. Manfaat perubatan. (ni semua orang tahu)

  2. Manfaat simpanan hari GOLEDEN.(warga emas la tu)

  3. Simpanan Jangka panjang. Spesis ASB jugak.

  4. Ada bonus jika berkawin.

  5. Ada bonus jika anak anak dapat skor dalam pelajaran.

Masa Encik Seman kenangan dahulu masuk sepital, aku da bergegar kepala lutut. Camno nak bayar kos perubatan ni. Dah la doktor nak siang perut dia. Pi tanam biji cabai dalam perut buat apa. Aku ni dah ke hulur ke hilir macam nak tunggu orang bersalin. Talipon la semua orang nak tanya kos perubatan berapa. Nak buat bajet.Almaklumlah, perempuan kan mengelabah lebih. tetambah kekasih hati dahulu kala masuk sepital. Tersu tacing. Nasib baik tak sempat aku kontinue buat drama ala ala industan, dia bawa keluaq kad insuran PRUDENTIAL sambil berkata;Jangan risau. Saya dilindungi oleh PRUDENTIAL.


Time tu aku da terpikir. Kalau la aku yang duduk atas katil tu, celah mana alam aku nak korek duit nak bayar kos perubatan. Simpanan dah la ada dua tiga kupang je. tak kan aku nak menyusahkan Madame Suppiah dengan En Tart pulak kan. Mengigil jiwa emas diorang bila dengar anak nak kena siang.


Disitu la timbul kesedaran untuk mengambil insuran. malang tak ada bau. kalau ada bau senang nak hapuskan dengan fabreze. Memang memula alasan aku tak nak amek insuran duit tak cukup la, bajet tak ada la..Walhal kalau sakit tu datang, memang tak menyempat nyempat kan.



Jadi,


*ehem...ehem...*


Betulkan kahak.


Saya sebagai wakil ejen Prudential sudi memberi penerangan jikalau saudara saudari mempunyai kemusykilan berkaitan dengan insuran yang ditwarkan. Saya paham kemusykilan anda sebab dahulu kala saya tergolong di kalangan anda yang penuh kemusyikilan. Saya sudi memberi khidmat untuk merangka pebelanjaan anda.


sila hubungi saya melalui email


electra_gardenia@yahoo.com



sekian, terima kasih.



*mnengigil mak promote*

9 comments:

  1. belum mmpu lagi nak byr bulan2. huuuu

    ReplyDelete
  2. hahahahaahaa (gelakk goling2)
    serius! ayat awak KELAKAAAARR!

    ReplyDelete
  3. Ezan Idma-ta mo...ta mo..ta mo pikir cam tu..loti cakap apa tadi..meh loti nak wat kakulation utk ezam meh..meh...meh

    Ran:kkkkaaannn...!~ni kepala hotak dok pikir cam no nak approach orh yakin kan membeli insuran ku..daku sudah la baru berjinak jinak

    ReplyDelete
  4. dah agak dah masa memula baca. haha. tapi, persediaan awal itu penting. nak harap tabungan, memang hanya seciput. so, ada betulnya kalau ada insurans. tapi kadang leceh dengan claimnya kan.

    *aku pun berinsurans. hihi.

    ReplyDelete
  5. Kak jadi consultant?
    Leceh kot nak cari org..
    Kita ada offer kerja utk galakkan org buat loan. Kira lebih kurang lah,tapi loan lagi senang dari insurans.

    -Nazrah.

    ReplyDelete
  6. Ghost Writer:kah..kah..kah...intriduction mau klise sikit kan...bagus bagus..ko insuran mana. nak tukaq ejen tak...harharhar..!~

    Nazrah:errr..buat loan?akak xsuka berhutang apatah mengalakan org berhutang.

    ReplyDelete
  7. insurans aku diuruskan oleh gomen. menggunakan sistem unit.

    ReplyDelete
  8. patutlah.. agen rupanye..aku dah beli insuran dah.ko lambat sangat.klu tak aku beli kat ko. :)

    skrg makin bz la cik loti, byk bisnes..bagus utk u..

    ReplyDelete
  9. Ghost writter:adakah?ni nak kena semak balik dengan guru ni. personal insuran tak ada kah?


    sally:baru je..ni pun manja manja je..harhar..bizi ke?biasalah...kuli mcm aku ni mana da masa nak bernapas

    ReplyDelete

ai lebiu la