jangan segan jangan malu.ceq x makan orang aih

Tuesday, May 15, 2012

awakening call

Dahulu Kala,
bila aku tengok drama swasta yang ada scene perempuan ditinggalkan pacar nya atau isteri ditinggalkan suaminya disebabkan ada perempuan jelita yang lain, aku terpikir;buat apa nak menagis melalak sebab lelaki macam tu. kalau aku la, baik aku upgrade diri aku sendiri bagi lawa lawa. padan muka lelaki itu.

dan,
Sekarang. Benda drama swasta terjadi dekat aku. Apa aku buat? Berpikir siang malam apa salah aku. Dekat mana silap aku. Susut weh badan dari saiz xl ke saiz m. Da tak leh feeling adele. Penampilan jangan la dikatakan. Pakai asal boleh je. Kalau ikut kan hati je, nak je berkemban kain pelikat. Dan kalau boleh nak je aku berselimut dari ats kepala hingga hujung kaki peluk cium bantal busuk aku. Biar kering kontang dekat situ.

Dan,
seperti mendapat panahan kilat .
Aku tersedar. Tak guna aku meratap hiba macam orang tak siuman.
Aku kena bangun melawan kesedihan.
Aku kena kuat melawan kemurungan.

Susah
tapi
itu la hakikatnya.

Saturday, May 5, 2012

Cara cara menguruskan Badan yang paling ekpisen.

Dulu,
Once upon a time bak kata omputeh.
Berat badan aku dah boleh celen madame suppiah
80kg kata nya
Nasib baik aku memiliki kitinggian ala ala bukan tahap supermodel,
jadi, bahagian lemak aku bnyak tertumpu kepada daerah daerah perut demiyu, muka dah bulat mcm bola sepak dan peha deramsetik nyam nyam.

Tatapi,
sekarang aku da selim yaw
dari saiz seluar 33 ke 29.
hebak tak
resia nya

sila la makan hati bebanyak.
muahahahahhaha

Tuesday, May 1, 2012

Bersih

Bagi pendapat aku:-

  1. benda bengong, benda boleh capai dengan keamanan korang g buat havoc. bila kena sembuq, keluaq la ayat macam macam. anjing Najib tak bagi warning la(benda betui..aku dengaq dengan telinga kuali), polis zalim la dan sebagainya. terpikir, mcm mn polis nak bagi warning sebelum sembuq gas pemedih mata? Macam ni ka:wahai abang abang kakak kuning hijau dan merah, saya nak lepaskan gas pemedih mata ni.sila lari...Cengitu ke?serius aku muskil.
  2. laksa baru dua suap masuk dalam mulut aku dah kena tinggal. Sob sob laksa... Bukan sengaja aku meninggalkan kamu, tetapi disebabkan Bersih saya terpaksa meninggalkan kamu untuk mengemas kan tudung tudung yang terjuntai dan menuntup kedai.
  3. Mata aku dah bertambah hebat. hebat bak ang sampai kan boleh bukak time chaous itu. Jadahnya, aku balik dalam keadaan stim..errrr..!!en polis, itu gas pemedih mata ke gas pencetus nafsu?
  4. Jalan Tar memmmmmmmmmang tersangat bersih!!!Berkilat kilat weh. Siap boleh perbetui tudung. Sampah kiri kanan, dengan pintu lrt terkopak kena rempuh. Syabas.
  5. Daripada adik adik mogok masuh kan PTPTN, baik adik adik mogok mansuh kan faedah PTPTN. ada bagusnya. kalau PTPTN kena masnuh, adik kau kau kau dan kau termasuk adik aku nak bayar yuran pakai apa? Bulu? Kalau pakai bulu, oke la jugak..Aku memang banyak bulu dan berbulu ni.